Съгласно изследване на Boston Retail Partners, Apple Pay е най-разпространената платежна услуга в САЩ. Към момента 36% от ритейлърите в страната поддържат услугата, докато PayPal, която доскоро беше лидер, се поддържа от 34%.
Разбира се, трябва да се отчита, че данните с получени от над 500 водещи северноамерикански търговски фирми. За такава страна като САЩ това не е обширна анкета. Така, че можем да говорим за лидерство на Apple по-скоро сред големите американски търговци.
22% от анкетираните, които не поддържат Apple Pay са заявили, че възнамеряват да го направят до една година. Още 11% планират да въведат поддръжка на услугата в течение на три години, а 31% засега нямат подобни планове и предпочитат “да изчакат и да видят”.
За сравнение, Android Pay се поддържа 24% от запитаните търговци, а 18% и 13% ще въведат такава поддръжка до една или три години съответно. За Samsung Pay тези показатели са 18%, 11% и 7%.