PayPal се присъединява към платформата на Google Android Pay, за да разшири своето влияние върху мобилните плащания и търговците на дребно. Услугата става част от платежните средства в Android Pay, като по този начин партньорството им ще позволи на потребителите в САЩ да плащат чрез PayPal за дребни поръчки като Uber, Dunkin’ Donuts и др. Интеграцията вече започна, като ще даде възможност на клиентите да изибрат своя PayPal баланс като метод на заплащане, но ще се разшири през следващите месеци, за да включи и картите, които те са добавили в акаунта си. Услугата на PayPal в Android Pay ще бъде на разположение за Android OS 4.4 и по-високи версии.
Партньор в тази интеграция е и Discover, като PayPal портфейла в Android Pay ще работи навсякъде, където се приемат двете услуги. Сделката идва след няколко други стъпки от страна на PayPal, да формира партньорства с основните картови мрежа и да обедини усилията си с големите играчи на пазара.
Миналото лято компанията добави опцията, позволяваща на потребителите да плащат в магазините със своите телефони и да теглят пари незабавно от Venmo акаунта си, когато той е свързан с карта Visa. След това гигантът подписа подобен договор и с Master Card, като по този начин в портфейла си цифрови услуги на картовия оператор беше добавена и тази за Braintree merchants на PayPal.
Една от най-големите цели на тези инициативи е да подпомогнат PayPal в създаването на повече точки за продажба, там където сега Apple Pay е доминираща, тъй акто според последния доклад на Juniper Research, Apple е удвоила клиентската си база, спрямо същия период на миналата година и се очаква да достигне 86 милиона потребитеил до края на тази. Samsung Pay и Android Pay също бележат увеличение, но имат по-ограничено влияние и техните потребители се очаква да достигнат съответно 34 и 24 милиона до края на 2017.
PayPal сключи сделка и с Facebook за услуги в нейното приложение Messenger и e-commerce ботове от трети страни, а след вчерашната стъпка, вече ще е на разположение за плащане и в Google Play. Braintree също ще е активна в Android Pay като опция за заплащане, след като услугата стартира.
Компанията обяви, че обемът на обработените мобилни плащания е 102 милиарда долара, наред с 2 милиарда платежни трансакции за 2016 година. Това е сигнал, че стратегията й за партньорство е по-добрия вариант от старите платежни услуги. От своя страна Apple има предимства от гледна точка на хардуера и операционната система и голяма база информацията за картите на клиентите, благодарение на App Store и нарастващия обем абонаментни услуги. PayPal отбелязва ръст в приходите си от 2.98 милиарда долара през последното тримесечие и коригирана печалба на акция от 42 цента.